ROYAL UNIBREW – ESTABLISHMENT OF A NEW DIVISION AND PRODUCT INNOVATION STRATEGY

Behov
At få en del af craft-beer markedet, som voksede tociftet.

Problem
Mangel på troværdighed. R.U. var ikke stærk på ølkategorien.

Løsning
Vi satte arven I spil. R.U. er en fusion af 32 lokale og regionale bryggerier. Hver med sin unikke historie. Flere af dem ældre end Carlsbergs.

I 2012 havde Carlsberg 7 positioner på det lukrative Craft Beer marked. Royal Unibrew havde 0. Bernbach fik opgaven med at rette op på skævheden.
Dette førte til en lang række lanceringer de følgende år, men også til en mere radikal forandring af de fleste strategiske adfærdspunkter internt på bryggeriet.

Royal Unibrew var karakteriseret ved at handle hurtigt og agilt. Det fungerer fint på mainstream markedet, hvor man ikke sal træde en sti. Men på Craft Beer markedet er det andre logikker og adfærdsmønstre der gælder.

En større forandring af tænkning og rutiner, der stadig er under udvikling.

Previous
Previous

Royal Unibrew – TAK ROCK! Portfolio navigation

Next
Next

Royal Unibrew – Schiøtz product innovation