ROYAL UNIBREW – TAK ROCK!  PORTFOLIO NAVIGATION

Behov
At blive en troværdig spiller på mainstream ølmarkedet.

Problem
Ekstremt lavt image.

Løsning
At skabe en jovial kultur og community omkring Royal Beer, der troværdigt slog på det vi mænd I alle aldre sætter pris på og har oplevet sammen.

Efter 24 års samarbejde med Carlsberg, blev vi kærester med Royal Unibrew. Deres mainstream portefølje havde i 2007 et meget slidt renomme. 25% sagde aktivt at de ikke ville ses med en Royal Export (Den blå). Den blev betegnet som en ’bænkebajer’. Til trods for denne stigmatisering, mente vi at det var den blå export der skulle bære resten af Royal Beer ud af sumpen.
Vi lavede en plan for at bygge bro mellem de værende kunder og nye kunder, ved at skabe en ny virkelighed. Vi valgte Rock som omdrejningspunkt. Vi ville skabe musikalske aktiviteter på de ydmyge værtshuse og samtidig skabe en ’scene’ hvor lokale og mindre bands kunne møde et publikum.

Previous
Previous

Jacobsen – Brand navigation og company innovation

Next
Next

Royal Unibrew – New division og product innovation strategy