JACOBSEN – BRAND NAVIGATION AND COMPANY INNOVATION
Behov
At få vendt udviklingen for Carlsbergs ølprodukter. Både hvad angår salg og image. Salget faldt 3% årligt og havde gjort det I en del år.
Problem
Voldsomt faldende salg og image.
Løsning
Et nyt premium product der kunne genføde Carlsbergs DNA troværdigt.
Carlsbergs image og salg var i krise i 2004. Vitalitetsopfattelsen af mærket, var styrtdykket og salget faldt årligt 2-3%. Forøgede marketingbudgetter hjalp ikke. Vi havde nogle ideer om at bruge produkt brandene i arbejdet med at navigere masterbrandet.
Vi besluttede at kalde I.C. på arbejde igen. Det lykkedes at løfte vitalitetsopfattelsen af Carlsberg 33% og blev 75% bedre på særpræg.
Det samlede salg af Carlsberg blev mere end rettet op ved at stige 16% og bedst af det hele var at indsatsen havde ROI x 2 allerede 1. år. Vi fik muligheden for at lave en opdatering af brandet i 2014.
Carlsberg havde endvidere fået slået hul til craft beer markedet der steg massivt de næste mange år.