CARLSBERG – SEMPER ARDENS DANMARKS FØRSTE CRAFT BEER
Behov
At udvikle product og kategorikoncepterne I Tesco Eastern Europa. Samt At finde formlen for butikkerne.
Problem
Øst Europa er meget anderledes end det vi kender, når det gælder mad og indkøbskultur. Der er mange locale konkurrenter.
Løsning
Gennemgribende analyse af livsstil og forbrugsmønstre I regionen. Anbefalinger og implementering på locale workshops.
Direktionen sagde nej. Men et par rebelske ledere i marketing, tog chancen.
Øllet blev solgt på 35 restauranter for 160kr flasken (1997 kroner). Der blev lavet 3 bryg. De blev revet væk. Vi lavede 3 mere, med samme resultat.
Derefter gik man så i direktionen med resultaterne. Efter en kort skideballe, fik vi så lov at fortsætte. Vi kom hurtigt ind i ISO og Svenske System Bolagen. Dækningsbidraget på øllet, var astronomisk og dækkede snildt det håndbårne koncept.
Den stolte unge mand på billedet er brygmester Jens Eiken.
5 år efter lavede vi Jacobsen sammen med ham.