NILFISK – STRATEGIUDVIKLING EFTER EN RÆKKE OPKØB OG REBRANDING 2010-2012

Behov
At få skabt en fælles værdiplatform og profil indadtil og udadtil, efter en lang række opkøb.

Problem
Stor spredning geografisk og kvalitetsmæssigt. Manglende kulturelle og operationelle synergier på de 45 internationale markeder.

Løsning
Dybdegående værdiproces, med efterfølgende udvikling af interne implementeringsværktøjer.

Nilfisk. Establishment. Fusion. Nilfisk/alto samt en lang række andre internationale opkøb, frem mod børs introduktion en i 2017.

Bernbachs strategiske og kommunikative samarbejde startede med et samarbejde med NKT, men forsatte efter overtagelsen af Nilfisk og en lang række andre overtagelser af beslægtede virksomheder, med at gøre Nilfisk klar til børsnotering.

Platformen blev til i et nært samarbejde med 12 udvalgte markeder.

NILFISK + GERNI + ELEKTROLUX + ECOLOGICA + ALTO + VIPER + HYDRAMASTER + PLATAFORMA + EGHOLM + JUNGO VOIRIE

Det var rigtig mange flag, kulturelle og produktmæssige forskelle og ikke mindst følelser, der skulle finde sammen under samme paraply fra 1989 og frem.

Previous
Previous

TDC – Sammenlægning og rebranding 2000-2004

Next
Next

Pension Danmark – Værdiproces og rebranding 2006