TDC – SAMMENLÆGNING AF 7 SELSKABER OG REBRANDING 2000-2004
Behov
Sammenlægning af syv selvstændigt brandede virksomheder til et TDC selskab under fælles flag og med tværgående markedsvendte produkter der spiller sammen.
Problem
Stor intern modstand. Fravær af samlende værdier. Hvert selskab repræsenterer hver sin teknologi, med store tekniske forskelle.
Løsning
Interim ansættelse som ansvarlig for koncern marketing. Nye interne processer. Fælles markedsapproach og udvikling af nye fælles produkter.
Efter 25 års samarbejde med VW, var det en skøn udfordring at starte samarbejde med Skoda.
Et mærke med en forrygende historie og DNA. Men også et mærke, der udover stærke biler også var omgivet med holdninger., der dybest set bundede i uvidenhed. Men netop dette har givet os et stærkt udgangspunkt til at finde noget meningsfuldt at tale med nogle af Danskerne om.
Samarbejdet med Skoda er også et eksempel på hvor meget det betyder at viljen og modet er til stede på begge sider af bordet.
De 4 centrale figurer i omstillingen af TDC, fra 7 individuelt brandede selskaber, til 7 TDC brandede selskaber, med hver sin bundlinie og bonus system.
Kim Frimer fra fastnet tele/bredbånd ejede på det tidspunkt flest kunder. Mads Middelbo fra mobil enheden havde kolosal vækst. Og Niels Breining ejede fremtiden, hvilket ikke alle havde indset.
En af vores opgaver var at søsætte produkter, på tværs af platforme, som TDC på det tidspunkt var de eneste der kunne.
Store individuelt kalkulerede bonus udbetalinger gjorde det til et arbejde i strid modvind.