KPMG – INTERN/EKSTERN PROFILERING GENNEM COMPANY CULTURE
Behov
Man ønskede at matche kunderne bedre og fremstå mere sympatisk. Men samtidig fastholde status som det førende revisionshus.
Problem
Meget dårlig score på humane parametre.
Løsning
Skildre en evne til at forstå og dele fælles passion med kunderne.
Man mærker tydeligt hvor hurtigt samfundet forandrer holdninger på væsentlige menneskelige parametre når man som her, vedkender sig sit faglige nørderi. KPMG havde for længst opgivet at lave om på branchens, til tider urimelige arbejdsbetingelser.
Man omfavnede uden videre de krav og forudsætninger der krævedes, hvis man ville være de bedste.
Til gengæld gjorde man en masse for at have det sjovere med det. Egen pizzabageri. Arrangementer for ægtefæller og børn, når nu far eller mor havde travlt i forårsmånederne. Det betød at man ligesom med en ventil, lukkede stressen ud af jobbet. Ihvertfald til dels.