DANSKE BANK – STRATEGISKIFT OG REBRANDING 1998 – 2000

Behov
Man ønskede at matche kunderne bedre og fremstå mere sympatisk. Men samtidig fastholde højt fagligt niveau.

Problem
Meget dårlig score på humane parametre.

Løsning
Skildre en evne til at forstå og vurdere kundernes stærke sider højt.

Bernbachs første markante forandringsstrategi. Et arbejde lavet i tæt samarbejde med ledelsen, som på næsten alle væsentlige områder, forandrede bankens kultur og produkter.

Udover en traditionel værdiproces, bibragte processen også en lang række erkendelser omkring hvad der er kendetegnende ved den mest attraktive bankkunde. Med en følgende menneskeliggørelse af bankens personlighed.

Både sætningen og den efterfølgende kampagne var ansporende og udtrykte respekt for kundernes integritet. Og samtidig henledte den diskret opmærksomheden på bankens egne fortræffeligheder.

Next
Next

KPMG – Intern/ekstern profilering gennem company culture