KISSMEYER PRODUCT CONCEPT – A BRAND UNDER ROYAL UNIBREW
Behov
En superpremium craft beer serie, som kunne spille med blandt de bedste og som var stærk nok til at kunne eksporteres.
Problem
Ujævn erkendelse af potentiale og en organisation der var trænet I mainstream salg.
Løsning
Et hovedspring ud på det dybe og ansættelse af en verdenskendt brygger, som blev gjort ansvarlig for hele R.U.’s craft beer brygkvalitet.
Ret hurtigt efter vi havde lavet vores anbefalinger til hvordan Royal Unibrew skulle gribe Craft Beer scenen an, begyndte vi at samarbejde med mr. Craft Beer DK, Anders Kissmeyer.
Vi kendte ham fra Carlsberg tiden som en stærkt passioneret og brygmester på verdens niveau. (Blev Kåret som verdens bedste brygger i 2012). Hvad var mere naturligt end at gøre ham til chefbrygger for Craft Beer. Og hvad var så mere naturligt end at give ham sine egne mærker.
Det blev til en række produktdesigns og parallelle serier. Og et helt forrygende passioneret samarbejde med et genialt, men vildt menneske.
Kissmeyer var blandt de første danske craft- beers i detailhandelen. I starten var designsproget, afdæmpet og elegant.
Men efter nogle år, blev der behov for at råbe noget højere. ‘NUDE’ som skulle have været Kissmeyers bud på alkoholfri øl, nåede aldrig på markedet.
En mere eksperimenterende serie øl fra Kissmeyers bagkatalog. Stockholm Syndrome bryggede han hemmeligt i Stockholm efter at have mistet sit bryggeri og formue. Et bud på verdens bedste øl i vores og mange andres bog.
Den seneste Kissmeyer portefølje. Typisk traditionelle øltyper.