ALBANI – JUBILÆUMS BEER

Behov
Fejring af Albanis bryg historie.

Problem
Albani har altid, med rette, været anset for et regionalt bryggeri. Og produkterne har aldrig fået den anderkendelse de fortjener

Løsning
At gøre lokalhistorie til  landshistorie, ved at servere en perfekt undergæret øl, i 2 varianter. Og kommunikere historien i detailhandel og på barer.

Dette er ikke en af de mest eksperimenterende eller normbrydende kampagner fra Bernbach.Faktisk blev den grebet ret traditionelt an.

Men vi valgte også at gøre os lige så meget umage med grafikken, som salig Schiøtz gjorde sig med sit bryggeri og sine brygmetoder.

Schiøtz var biolog og uddannet brygmester hos I.C.Jacobsen. Ligesom Jacobsen var han også foregangsman på flere områder. Bl.a. inførte han ligeløn i 1859.

Previous
Previous

Godt Bryg – A legacy based concept

Next
Next

Kildevæld – Carlsberg