KILDEVÆLD – CARLSBERG

Behov
Carlsbergs mineralvandsprodukter var i særklasse. Det er før San Pelegrino og specialimporterede super premium vandtyper. Carlsberg ønskede en special emballage der tydeliggjorde dette. Kildevæld var et vandprodukt uden kulsyre.

Problem
Et opgør med nogle logistiske rationaler. Konstruktionsmæssige udfordringer.

Løsning
En specialudviklet og unikt designet vandflaske. Der vandt en række designpriser. Og et navn til kilden, hvor Carlsberg hentede vandet.

En designproces sammen med industriel designer, Krause. På et år, dominerede Kildevæld, til trods for den højeste pris markedet. Denne føring holdt man  i næsten 10 år. Desværre har logisstikken senere sejret, så der nu med en traditionel flaske kan være 2 mere i æsken. Tilsvarende faldt markedsandelen 2 cifret.

Previous
Previous

Albani – Jubilæumsøl

Next
Next

Egekilde – Rebranding og redesign