TOMS – PURPOSE PROCES
Behov
Toms er sammensat af en række danske, tyske og svenske virksomheder, der dækker over flere ikke særligt homogene kategorier, fra slik til højkvalitets Tysk chokolade. Der var brug for en fælles ledestjerne
Problem
Meget forskellige kulturer og markedshvilkår.
Løsning
Nyt formuleret purpose, der kunne skabe konsensus. Stor inkluderende proces og radikalt ændrede interne processer.
Vi kendte allerede Toms fra vores strategiske brandarbejde for Anthon Berg i 2003-2007. Og den nye direktør Annette Zeipel havde hjertet og ambitionerne på plads. Men hun havde også sit store branchekendskab og hun vidste hvordan man ledelsesmæssigt bevæger mennesker. Derfor var det en proces med stor co-creative energi.
Vores opgave blev en længere kulturel rejse, hvor vi skulle finde fællesskabet mellem de mange Tyske, Polske, Svenske og Danske virksomheder i gruppen. Vi lader Annettes ord tale for sig selv.
“Eva and Poul from Revue have helped us to identify and formulate a new Purpose to align and guide us across the organization towards our future.
Eva’s and Poul’s contribution was decisive in making this a fast, but integrative approach with a powerful result.
They helped us to structure the process, lead all cross-functional/cross-location interviews to collect the input from the organization, drafted the first hypothesis based on this input, lead a workshop with the top 50 leaders to condense, and helped us to phrase the final version.
Eva and Poul used their profound understanding of the role of purpose for an organization to help educate the leadership team and the top 50 leaders.
Their feeling for language was critical in getting to the core and finding the precise, but emotionally engaging wording.
The results that we already see a couple of months after roll-out in terms of buy-in, emotional engagement and confidence in a strong future for Toms are amazing.”
Annette Zeipel, CEO Toms Gruppen A/S