SUPERBRUGSEN REBRANDING / CATHEGORY INNOVATION / INTERN MOTIVATION

Behov
Genopfinde SuperBrugsen og få skabt fælles korpsånd i en splittet virksomhed.

Problem
Store variationer i de oplevede virkeligheder, centralt og decentralt.

Løsning
Gennemgribende værdiproces og efterfølgende forandring af alt fra interne processer til virksomhedens eksterne profil.

Vi havde i 2006 lanceret et stort strategisk konsument study ’Nordic Nation’. Dette study påviste at Norden var i færd med at rykke fra resten af verden på samtlige væsentlige parametre.

Efter det nordiske arbejde, fortsatte vi med flere Danske opgaver. Bl.a. et projekt, hvor vi kortlagde udviklingen indenfor ferskvarer i hele Europa.

Samtidig med dette lavede vi en grundlæggende forandringsstrategi og intern opdatering af ’reason d’etre’ for SuperBrugsen.
Bernbach fik derefter også opgaven med at udvikle kategoristrategien og produkterne i kæderne.

Previous
Previous

Købstæderne – Værdiproces og kreativt koncept

Next
Next

TESCO – Category management Eastern Europe