MONTANA – BRAND OPDATERING, BRAND HERIARKI OG INNOVATION

Behov
Som led i et generationsskifte at få tænkt Montanas kube DNA ud i flere kategorier. Og ramme et nyt designunivers i kommunikationen.

Problem
Vi var midt i generationsskiftet mellem far og søn. Det krævede lidt empati. Montana blev skabt i 1982 og havde en lidt støvet perception. Priserne var skyhøje.

Løsning
En beskrivelse af Montanas DNA, fortælling og en skarp manual for does and dont’s. En stribe af nye innovationer. En ny forhandler og shop’n shop udvikling.

Montana er et ikonisk produkt på mange måder. Gennem årene er der kommet et hav af konkurrenter og behovet for at markere førerskab var stort.

Det er ikke kun reolen der er unik. Det er fremstillingsmetode og logistik også.

Joachim Lassen arbejdede som en hest for at få udviklet de nye komponenter, som gik langt videre end hvad man tidligere havde arbejdet med.

Det var et uhyre inkluderende samarbejde.

Previous
Previous

Novozymes – Børsnotering og rebranding 2000-2008

Next
Next

Skoda – Brand building