CULT – NYT LIV TIL ET BRAND DER VAR YT

Behov
Et genoplivnings forsøg på et brand man nok ikke skulle have købt.

Problem
Der var intet udslag på pulsmåleren.

Løsning
Destortion! Vi valgte at lægge brandet I et helt nyt univers, som sprang ud af navnet. Vi ville introducere det til et segment, som ikke havde et billed af fortiden. Og give det et levende design.

Cult var I 2021, kun spændende i Åbybro forsamligshus. Ikke desto mindre købte Royal Unibrew virksomheden og brandet. Man havde allerede Faxe Kondi Booster, der var markedsleder. Planen var at bruge Cult som prisfighter. Men selv det var brandet for fladt til. Desuden var der begyndt at komme private label brands til endnu fladere priser.

Vi valgte at anbefale at udnytte den ydmyge position til at slå sig igennem som et mere kreativt inkluderende brand. Vi lavede et logo der er et ’Tag’. Svært at læse, men altid ens og i forandring. Og et design i evig forandring.

Previous
Previous

Faxe Kondi Pro – Næste generation

Next
Next

Danske Malermestre – Vitalisering af garantimærke